Foredragsholdere 2019

Dot Lung, Social Media Dragons

The Mother of Social Media Dragons

Dot Lung, aka The Mother of Social Media Dragons, was born & raised in Los Angeles and now based in sunny Barcelona servicing clients world-wide. She helps businesses develop growth strategies to maximize the power of their global social media presence and increase the success of their online marketing efforts.Having worked on cross cultural campaigns in dozens of countries, she’s been behind the launch of Instagram accounts and social media campaigns for the world’s most recognized new media design brands: Digital Design Days, Motionographer, F5 New York, OFFF Barcelona, Ladies Wine & Design, Sónar+D & Off Sónar.She’s worked on international campaigns & digital strategy with brands like Volkswagen, SEAT, Mattel, Fisher-Price, OCB and many more. In her free time she speaks on stages world-wide like DDD, OFFF, PromaxBDA, VidCon, Social Media Week, Startup Grind, SalesForce.org, FuckUpNights & UsByNight! Her favorite social media network is Instagram!

“Becoming A Social Media Dragon” — Winter is coming… Learn the steps to hijack the social media wall and dominate the ‘7 Kingdoms’ of Social with the Mother of Social Media Dragons

Nathalie Eyde Warembourg, IPSOS

Country Manager

Viktige funn fra Ipsos ferske bransjerapport om Influencer Marketing.

Influensere har blitt en big business. De er de nye kjendisene og de nye forfattere. Mange av de unge i dag ønsker å bli YouTuber eller blogger.

Hvordan fungerer influencer marketing? Hvordan leses bloggene? Er #ads eller #reklame noe målgruppen tar stilling til?
Blir målgruppen rett og slett påvirket? Hvorfor og hvordan?

Nathalie har jobbet med markedsføring og kommunikasjon hele sin karriere både i Norge og i utlandet. Hun har erfaring både fra annonsør, reklame-, mediebyrå- og nå analysebransjen. Nysgjerrig og sterk engasjert, ble hun tidlig hektet på digital annonsering. Sist ledet hun mediebyrået Maxus fra starten av til vinneren av Årets Byrå 2017 i kategori 7-50 MNOK. Hun er styremedlem i INMA og i dag leder for Ipsos i Norge.

http://www.ipsos.no/

Mathilde Brandt, OMG

Digital rådgiver

Instagram kan fort bli en hodepine. Mange norske bedrifter har ikke enda tatt kanalen skikkelig i bruk, og hos byråene opplever man sprikende resultater. Instagram kan levere – men du må kjenne kanalen inn og ut for å tilrettelegge for suksess.

Med stadig nye funksjoner og enda bedre muligheter for å treffe potensielle kunder der de scroller på fritiden, går man seg lett vill i Instagram-jungelen. Hvordan er man både inspirerende, sosial og resultatfokusert samtidig? Matilde gir konkrete råd du faktisk kan ta med deg tilbake på kontoret og teste samme dag.

Matilde er rådgiver, digitalmarkedsfører og innholdsprodusent i OMG. Hun er en av verdens fremste influencere i sin nisje med sin Instagramprofil @matildebrandt med nesten 240 000 følgere. Hun har 8 års erfaring med operativ og strategisk digital rådgivning innen sosiale medier, performance og netthandel, og hennes ekspertiseområde er levende og engasjerende innhold.

Hilde Stray Due og Ingrid Stakkestad, Storebrand

Leder innholdsmarkedsføring og redaktør sosiale medier

Hilde Stray Due og Ingrid Stakkestad jobber med innholdsmarkedsføring og sosiale medier i Storebrands markedsavdeling. Som leder for innholdsavdelingen og redaktør sosiale medier brenner denne duoen for å gi kunden godt innhold. Det handler om langt mer enn Facebook og hvilke triggerord du bruker der. Skal du gi kunden relevant innhold gjennom hele kundereisen, er det en h****** bøtteballett å holde styr på. Mantraet er at godt innhold med gode mål gir glade kunder og gode penger. Hvor enkelt er det å få til når produktet er … pensjon? Ikke enkelt, men Storebrands CPA, CTR og CPC viser at de får det til. Hilde og Ingrid kommer for å dele hvordan de får ting gjort – i praksis.

Mia Landsem,

Bildetyvjeger, fighter & gamer

Helt siden hun var liten har Mia Landsem ønsket å gjøre noe med mening og hun har alltid blitt provosert av urettferdighet.

Hun har vært aktiv innen gaming, men er også norgesmester og nordisk mester i taekwondo. For tiden holder hun på med en bachelor i trening, coaching og idrettspsykologi ved Norges idrettshøgskole i Oslo, men har de siste årene brukt veldig mye tid i kampen mot folk som sprer private bilder.

Sammen med flere andre dataeksperter, som ønsker å være anonyme, og en hjemmebygd PC som står plassert et sted utenfor Oslo, startet Mia jakten på personer som velger å spre stjålne nakenbilder videre. Uten å få betalt. Men med et inderlig ønske om å stille folk til veggs.

Døgnet rundt overvåkes ulike nettsider for å hjelpe jenter som får spredt nakenbilder av seg selv og for å spore opp de som har delt dem.

https://www.mialandsem.no/

Lasse Smedsvig og Paulus Syvertsen, Cutters

CMO og Art Director

Cutters har stort fokus på “2019-hodet” som er vant til å bli eksponert for mye drøy humor, fake news og one-liners i Sosiale Medier. Cutters er merkevaren som naturlig legger seg inn sammen med alt det andre «støyet» i news-feeden og skal gi deg et lite «teit» smil så ofte som mulig. Ved å blande provoserende og morsomt (Mørk humor) innhold har vi klart å skape stort engasjement blant våre følgere. Våre «haters» hjelper også mye til da de byr på lange og dype diskusjoner i kommentarfeltet. Takk! Kort sagt så er Cutters en litt provoserende merkevare med det enkle budskapet. Det viktigste er at folk vet at det koster 299 kroner å klippe seg – for alle. Det er kun drop-in, og hårklippen tar 15 minutter.

Gisle August Gjevestad Agledahl,

Journalist og programleder

Gisle A. Gjevestad Agledahl er journalist og programleder i tillegg til å være mennesket bak flere av NRK P3s største suksesser i sosiale medier de siste årene.

I  2017 var han programleder for og skapte tv-serien Jævla Homo.

Gisle er en anerkjent rådgiver og foredragsholder om sosiale medier. Hans spesielt talent for nyskapende historiefortelling i sosiale medier har resultert i prosjekter som utfordrer og skyver grenser – både i innhold og form. Gisle var ansvarlig for strategi, planlegging og publisering i sosiale medier for produksjoner som Line Jorda Rundt and One Night Stand på NRK P3.

Photo: Christoffer Rontén

Lars Helle, Stavanger Aftenblad

Sjefredaktør

Lars Helle er sjefredaktør i Stavanger Aftenblad. Han har bakgrunn fra Dagbladet og Rogalands Avis.

Aftenbladet nærmer seg tidenes abbonementsrekord, og sjefredaktør Lars Helle har sluttet å snakke om papiravisens død. Men hvor skal inntektene komme fra når annonsene forsvinner?